25 de maig 2018

REQUIEM FOR EVITA

REQUIEM FOR EVITA
(a La Seca)




          Maria Eva Duarte de Perón va ser la dona del mandatari argentí Juan Domingo Perón i per motius que desconec —potser va morir massa jove o hi ha gent a qui agrada el populisme i tenir mites— va ser quasi elevada als altars. L'any 1978 Andrew Lloy Webber i Tim Rice van estrenar un musical amb el seu nom a Londres. Assolí un gran èxit i es mantingué en cartell fins a les 2.900 representacions. Jo recordo haver-lo vist el 79 o el 80, i em va impactar molt, cosa que avui potser ja no em passaria; el pas de 40 anys és una prova més forta que la del cotó fluix.
          Jordi Prat i Coll ha tingut la idea de recuperar el personatge —no és la primera vegada— en mans de tres ximples que adoren a Evita i es reuneixen una vegada al mes en un local per sopar i honorar-la i fins i tot dedicar-li una mena de missa profana, tot en clau de musical.
          El que passa és que la història té poc gruix. Després de cantar una pila de vegades Don't Cry For Me Argentina i algun tema més del musical, s'ha hagut de recórrer a altres tonades, des d'una copla de la Concha Piquer, fins a un de Els Misérables, i alguna cosa més. A mi m'ha semblat pobret malgrat que els intèrprets ho han fet molt bé.
          Penso que l'Anna Moliner i el Jordi Vidal són del milloret del nostre cartell per a musicals; interpreten bé com a actors i a l'hora de cantar saben matissar entre els pianos i els fortíssimo, cosa que és un bé escàs. Andreu Gallén, el pianista s'ha carregat la part instrumental a l'esquena sense defallir.
          Doncs què és el que no m'ha acabat e convèncer? A part de la història que ja he dit que he trobat fluixeta, per començar, cantar amb micro en un teatre petit com La Seca; la sonorització se'ls ha escapat de les mans amb moments que saturaven brutalment. Això del micròfon inalàmbric és molt delicat (per no dir fill de puta) i més ara que ens estem acostumant a l'equipament d'algun teatre que utilitza el sistema GPS i la veu "surt" d'allà on és l'actor. Els arranjaments tampoc m'han semblat massa creatius, doncs s'ha abusat d'arpegis que ha fet sonar moltes parts "antiquades". També penso que tan els espectadors com els intèrprets ens mereixíem un bon piano acústic, doncs el Roland amb que s'ha fet l'espectacle sonava com el cul i avui hi ha teclats que sonen molt bé; tot i així on s'hi posi un piano de veritat...
          El públic ha sortit molt content i ha aplaudit a cor que vols, cosa de la que me'n alegro. Jo ahir anava amb una néta de 21 anys i al sortit m'ha comentat "però, la història d'aquesta pava, avui a qui l'interessa?" i he pensat que potser tenia raó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada